Forumas: Bendras
Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: neapsisprendziu
Data: 2005-11-16 13:11
Sveiki, kaip manote su kokiu aparatu, skraidykle ar parasparniu saugiau skraidyti? Mane tai truputi gazdina tie netiketi "luziai" parasparnio, o kokie minusiukai skraidykles? Gal patyre pilotai galetu atsakyti ar jie del "luziu" nesijaudina skrydzio metu, galbut tik patirties reikia...
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Donatas X
Data: 2005-11-16 13:55
Skraidykle:

1. Smarkiai sunkiau išmokti skraidyti
2. Smarkiai sunkiau transportuoti- reikia pritaikyti automobilį, ir šiaip, metalas tai ne audinys.
3. Sunkiau Lietuvos sąlygomis skraidyti toli ir daug.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: karpis
Data: 2005-11-16 13:55
Gal ir butu per grubu lyginti - panasi alternatyva butu jei paklaustu kuo saugiau vazineti ar su tarkim Ferrari ar su zaporozieciu kupriuku, kuris ant stipriu posukiu vartosi ir siap yra nestabilus tai manyciau kad patyres vairuotojas vaziuotu saugiai ir su vienu ir su kitu. Patyres vairuotuojas jaucia kada jo vairuojama masina gali uznesti, ir zino kaip is to uznesimo saugiai iseiti - taip ir su parasparniu, tiesio zinai kada gresia luzis, ir stengiesi tai tvarkyti, na o jeigu visdelto tai atsitiko - velgi yra saugiu budu is sio rezimo iseti.
Morale butu tokia : viskam reikia patiries, priskraidytu valandu ivairiuose oro salygose, nesvarbu su kuo tu skristum, ar su parasparniu, ar su delta, ar su boingusmiling smiley
Ps:
zinok kiek adrenalino issiskiria kai gauni luzi, - ir koks jautiesi savim patenkintas kai su tuo pavyksta greitai ir saugiai susitvarkytismiling smiley



www.axispara.lt
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Gedas
Data: 2005-11-16 14:41
karpis parašė:
>
> Ps:
> zinok kiek adrenalino issiskiria kai gauni luzi, - ir koks
> jautiesi savim patenkintas kai su tuo pavyksta greitai ir
> saugiai susitvarkytismiling smiley
>

Laimingas tamsta zmogus, kad nuo luziu dar adrenalinas issiskyrineja... winking smiley As i juos jau nebereaguoju - tik refleksai dirba... smiling smiley

Gedas
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-16 15:37
o kiek keros trassos kapiniu metsiams isiskiria kai nepavyksta kreit ir saukiai susitvarkyt.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: neapsisprendziu
Data: 2005-11-16 18:47
na, galbut galiu sutikti su karpio nuomone...
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-16 20:44
kas link saugumo, tai manau atshiauresnem salygom saugiau skraidyti su skraidykle.

man labiau prie shirdies, kai zhinau, kad sparnas del turbulencijos (apie super dideles neshneku)ar kokios klaidos nesusirangys, nors manau, kad tai irgi ipratimo reikalas, turbut po n karto tai jau iprasta ir nebesiparini.

ps to Donatas X. manau 3 teiginys kvailokassmiling smiley o antras juokingas...pritaikyti automobili...tipo bagazhine afigenai retas daiktas ir norint ja primontuoti reikia vezhti i spec autoservisa, kad meistrelis primodeliuotu.
man visas tas "pritaikymas" kainavo 65 lt ir vargo nematau.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: ?
Data: 2005-11-16 20:56
CinCai, o kur jus skraidote (be varikliu) kiek kainuoja kursai mazdaug? Gal butu galima atlekti, pasneketi... gal koki instruktoriu zinai?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-16 21:47
pasuk man 8 631 48740 papasakosiu apie treinruotes ir t.t.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: N.
Data: 2005-11-16 23:49
..saugiau yra miegoti ant grindu, nes negresia pavojus ispulti is lovos... geriau vaikscioti pesciomis, negu vaziuoti masina... kas gime sliauzti ir vis tiek verziasi dangun - anksciau ar veliau nukris... Ir is viso, geriausia yra kuo ilgiau gulet lovoj, vakarus leist prie televizoriaus insisupus i silta chalata... butinai su vilnonem kojinem... Einanat i lauka ant veido reikia uzsiristi kokio nors sterilaus audinio skiaute, kad kokia infekcija neinskristu... Taip pat per savaite bent du kartus reik apsilankyt pas savo gydytoja ir smulkiai nupasakot jam visus bent kiek ninprastus pojucius... A+A
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-17 08:16
To N.: Pamirasai prideti, kad dar reiktu i karsta atsigulti, pries einant miegoti, kad jei giltine eis pro sali pamanytu, kad jau mires taip ilgiau gyvensi. winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: as
Data: 2005-11-17 08:59
oho, nezinojau grinning smiley Tikrai? N.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Donatas X
Data: 2005-11-17 09:13
CinCas[spk] parašė:
> ps to Donatas X. manau 3 teiginys kvailokassmiling smiley o antras
> juokingas...pritaikyti automobili...tipo bagazhine afigenai
> retas daiktas ir norint ja primontuoti reikia vezhti i spec
> autoservisa, kad meistrelis primodeliuotu.
> man visas tas "pritaikymas" kainavo 65 lt ir vargo nematau.


Nei kvailokų, nei juokingų teiginių čia nematau.

1. Lietuvos skraidyklių skrydžio tolumo rekordas smarkiai atsilieka nuo parasparnių. Aš nemanau kad lietuviški skraidyklininkai negabūs ar nieko nesugeba, aš manau, kad Lietuvoje su skraidykle yra sudėtinga išskrieti. Ar aš neteisus ir visgi kažkas kažko nesugeba ? grinning smiley

2. Kad sunkiau transportuoti- irgi sunku užginčyti. Ne visi turi bagažines ant stogo.
Važiuodamas skraidyti aš neraišioju nei parasparnio, nei kopėčių prie stogo- užtenka į bagažinę jį įsimesti. Pasiruošimas skrydžiui- 5 minutės.

Gerbiami skraidyklininkai, nepykite už teisybę smiling smiley Gyvenkime draugiškai.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Rimas HG
Data: 2005-11-17 09:27
Kiekvienas neša savo gyvenimo kryžių kaip jam patogiau. Manau, nevertėtų leistis į karštas diskusijas apie bagažinės ( ir skraidyklės tvirtinimo prie jos) esminę įtaką globaliniam klimato atšilimui. Manau tam daugiau įtakos turi kartu sėdint suvartotas teisingo skysčio kiekis.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-17 09:39
kuliu karta ant krintu, mattau lupu palkis krinta, tai as lapai kreit ispekkau rukytti. Kai rytte krissau kreit parukkes, palkis kaip tik teskessi i manno pakkalve. Kaip kerra turetti estiska nama !!!
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-17 10:31

2. _Smarkiai_ sunkiau transportuoti- reikia _pritaikyti_ automobilį, ir šiaip, metalas tai ne audinys.

kai tingi kazhka daryti, tai belekas yra smarkiai sunkiausmiling smiley) nemanau, kad skraidykles prisirishimas yra super sudetingas darbas reikalaujantis daug pastangu, o bagazhine metu investicija, kuriai reikia parduoti nama ar imti paskola.jei chia apie tai jau pradejom. niekas nesako, kad tai kaip parasparnis, kuri isimetei i bagazhnika ir viskas...chia pozhiurio reikalas. parasparnininkai pripranta prie sparnu luzhimo ir taiso juos automatishkai, mes pririsham skraidykles ar nesham jas ant pechiu kur mums reikia taip pat automatishkai ir nematome tame jokios problemos. kurie nera prie to prate jiem tai jau yra didelis minusas...

o del visu rekordu ir pan, tai pazhiurek kiek parasparnistu skraido ir kiek skraidyklininku ir tada suprasi kame reples su tais rekordais ir priskraidytais laikais.

ps.nelabai suprantu tavo pasakyma "Lietuvoje su skraidykle sudetinga ishskrieti", gal galetum paargumentuoti toki teigini?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Blocha
Data: 2005-11-17 14:43
Paziurekime i pirma sios temos laiska: klausime nei zodzio apie bagazines nebuvo :-)
Siulau iniciativa: ramiai, be isteriku, isvardinti ABEJU aparatu pagrindinius pavojingus rezimus bent saraso formate (didejant pavojiui). Nes mes kazkodel lyginam parasparnio frontalus su skraidykles transportavimo problemomis.. Labai "i tema" butu video su efektingiausiais rezimais, pvz. Liotciko folmukas man la-abai patiko, jis vertas pozingsnines analizes. Iniciatyvos tikslas - pranesti apie SAVO aparato rezimus, ir ne tiek palyginti, kiek susipazinti ir susitvarkyti su SAVO aparatu pavojais. Sutikit - turime rasyti, ka ismanome (apie save, o ne kitus), o isvadas - kas saugiau - palikime temos autoriui ir jo kolegoms.

Stai parasparnininkai pradeda:
1. simetrinis frontalinis luzis (front tuck, collapse, "skladke", "sudejimas" - ka dar teko girdeti?)
2. asimetrinis frontalinis luzis
3. "eleronu efektas" ant troso (lock-out)
4. parasiutavimas, ypac ant troso (deep-stall)
5. pilnas srauto nutrukimas (full-stall, "smuka"?)
6. asimetrinis srauto nutrukimas ("negatyvas", "suktukas", "atbuline spirale", spin)
7. autorotacija su kaklaraisciu (cravatte)
8. uzsukimas stropose sukombinuotas su 4-6p. (twist)
9. "liemenele" - sparnas "suristas" stropa per puse
10. "saldainis" - patekimas i sparna
Eiliskumas labai schematiskas, nes neimanoma ivertinti visu galimu komplikaciju ir rezimu kombinaciju.

Na, skraidyklininkai, "a vam slabo?" Tik saziningai!

Jevgenij Blocha
Parasparnininkas
Kad nakti geriau miegotusi
Išsiuntė: Georgas
Data: 2005-11-17 14:51
sad smiley
Išsiuntė: Georgas
Data: 2005-11-17 15:23
Re: Kad nakti geriau miegotusi
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-17 15:34
jo, tokie atvejai pasitaiko.
cia berods per pasaulio cempa australijoj.
video 19-20 sekundej matosi kokia vejo kryptis ir stiprumas smiling smiley
nenuostabu, kad startuojant nuo vezimelio yra sunku dengtis nuo tokio vejo ir nesunku nukrypt nuo kurso.
Re: Kad nakti geriau miegotusi
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-17 15:40
tfu ne, 19 o 6 ir nuo 15 sec.
Re: sad smiley
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-17 15:44
sitas atvejis aptartas cia:
[ww4.web-partners.com]
uzuojauta.
Re: sad smiley
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-17 16:37
gal uztenka tu crashu, idedu geriau siaip keleta video su skraidyklem, linksmesniu smiling smiley
tik dabar pradedu uploadint, tai gali but dar ne viskas atsisiunte.
<a href="http://www.radiojamming.puslapiai.lt/temp/">cia</a>
Re: sad smiley
Išsiuntė: Justas [SPK]
Data: 2005-11-17 16:46
linkas
gal gausis pagaliau... smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-17 17:01
Ženia, skraidyklininkams tikrai slabo sutverti tokį ilgą pavojingų situacijų terminų sąrašą. Taigi bandau sutverti:
1. Prasta skraidyklė (olandiškas žingsnis, kūlverstukas);
2. Greičio praradimas ( neįsibėgėjimas nuo šlaito, troso trūkimaspo starto iki 30 m aukščio , per aukštas išlyginimas ir stabdymas tupiant, skriejimas mažu greičiu arti šlaito);
3. Tūpimas ant horizontalaus paviršiaus pavėjui;
4. Pavojingų meteosąlygų neįvertinimas (žiūr. p.5), arba atsiradimas skrendant (neužtenka valdymo judesių efektyvumo);
5. Nedisciplinuotumas ( skrydžio užduoties neatitikimas kvalifikacijai, saugaus auščio ir greičio napaisymas atliekant sudėtingus manevrus, skriejimo minioje taisyklių napaisymas, neprisikabinimas prie sparno, ...taisyklių nepaisymas, ...taisyklių nepaisymas,...taisyklių nepaisymas,...);
6. Sparno konstrukcijos lūžimas ore (skraidyklininkų istorijoje laaaabai retas atvejis).

Atsitrenkti į žemę yra gerokai saugiau nei su parasparniu. Kas supranta energijos dinamiką smūgio metu, aišku, kad pilotą supanti ir smūgio metu lūžtanti (o skraidyklėje ji lužta labai teisingai) konstrukcija sugeria dalį (dažniausiai didžiąją) smūgio energijos iki tiesioginio piloto kontakto su žeme. Yra dvi situacijos kai skraidyklininko šansai panašūs į parasparnininko - tai: 1/vertikalus pikiravimas dideliu greičiu; 2/smūgis į žemę su sportine skraidykle (bet ne birkakakliu) kai plokštuma jungianti skraidyklės nosį ir trapecijos apačią yra arti lygiagretumo su žeme. Pirmoj situacijoj smūgio energija gali būti per didelė, kad ją pakankamai sugertų lūžtanti konstrukcija, antroj situacijoj pilotas pasiekia žemę anksčiau už konstrukciją ir atsiduria parasparnininko kailyje. winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: kle
Data: 2005-11-17 17:49
parasparnis gi skuduras virš galvos, su skuduru virš galvos nepapikiruosi taip kaip su skraidykle. Neteisingai lygini
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: N.
Data: 2005-11-17 19:41
Tu pats skuduras! Jeigu jau teip kalbam! Nepapikiruosi... Bandei? Ir is viso, kas cia per diskusija? Va yra tokia didziai gerbiama moteris, jos incicialai G.S. i... Tai ji labai teisingai pasake: "absoliutaus saugumo nera..." Ji pradejo parasparniais, o dabar varo akrobatiniais lektuvais... O jus cia ginciates "kas saugiau?" Saugiausia yra sedet namie isisupus i pleda ir ziuret koki "Discovery" apie skraidymus... Su kuo gali, su tuo zmogas ir varai...
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-18 09:43
antru atveju tik apie pikiravimą nekalbama, nors skraidyklė tokioje padėtyje dažniausiai atsiduria pikiruojant. Šiuo atveju ,,pilotas pasiekia žemę anksčiau už konstrukciją" kaip ir parasparnininkas neturintis aplink jokios konstrukcijos galinčios lūžti. Siuo attveju kalli lusti tik kaulai, kurratsmiling smiley. Tai tiesiog teorijos ir praktikos dalykai. Nieko už nieką neagituoju, nes kiekvienas yra savo likimo kalvis. Kui selesnyj pokka koriattsij smiling smiley))
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Donatas X
Data: 2005-11-18 10:35
est parašė:
>
> Atsitrenkti į žemę yra gerokai saugiau nei su parasparniu.

Pamirštatate vieną dalyką- šiuolaikinėje parasparnio pakaboje yra naudojamas smūgį sugeriantis protektorius, normaliu atveju 17cm, arba dar tobuliau- airbag'as. Pakabų be protektoriaus jau nelabai ir likę.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-18 10:56
Skraidykle ivesti i pikiravima, reikia sugebeti, t.y. ja reikia laikyti toje pozicijoje, nes yra antipikiravimo sistema tokie vazdeliai, kurie priverstinai isveda is sio rezimo, bet laikant delta siam rezime ir virsijus maksimalu leistina greiti, ji pradeda svankuotis i sonus prasideda olandiskas zingsnis, tai gali baigtis persivertimu ir konstrukcijos sulauzymu, kulverstuku, priesnuodis sumazinti greiti ir leisti deltai skristi paciai, jei delta tvarkinga ji pati pereis i normalu skrydzio rezima.
starto metu pavojingiausias rezimas, kai delta tik pradeda skristi, bet piloto normaliai dar nepakelia iki normalaus atplysimo lieka sekundes dalys ir tuo metu truksta trosas ar uzgesta buksyras, galimas skausmingas griuvimas ypac su sportine skraidykle, nes skraidyklei truksta greicio ir ji trumpam kniumba ant nosies, tam, kad pasiimti greicio, o aukscio nera realiai gali gautis nevaldomas kritimas, jei pilotas startavo su per dideliu atakos kampu.
Esant per mazam greiciui skraidykle turi tendencija, kaip minejau kniubti ant nosies, tam kad pereitu i normalu rezima, neleidziant to padaryti ar nesant pakankamai, galimas nuvirtimas ant sparno.
Turbut vienas is pavojingiausiu rezimu buksyruojantis antzeminiu buksyru yra "plastake", startuojama perdideliu atakos kampu, ar po starto per daug atleidziama skraidykle, tai aktualu, kai skraidykle derinama nuline centruote arba truputi galine, toks derinimas leidzia tiksliai skristi minimaliais greiciais, pvz. skraidant silpname antvejyje, toks derinimas seniau buvo pas mane, siuo atveju skraidykle stoja i kobros pozicija ir virsta ant sparno ir toliau skrenda lygiagreciai zemes, bet nekyla, tada jau reikia bandyti padidinti greiti, t.y. traukti trapecija i save ir lyginti, buksyruotojas turi laikyti tokia pacia jega ir turputi ja didinti, sake, kad Kauno buksyras zviege nuo apkrovos, ir tiketis, kad netruks trosas ar neuzges variklis, dingus traukai skraidykle pereina i slydima ant sparno, trumpam i pikiravimo rezima, kad pasiektu minimalu reikalinga greiti, paskui is jo iseina i normalu rezima tam reikia aukscio, kurio paprastai tokiose situacijose nera, kitu atveju pasisuka nosim zemyn ir tokioj pozicijoj nukrenta, sansu likti gyvam beveik nelieka.
Kaune vienas toks atvejus buvo pries astuonis metus su mokomaja skraidykle, del dideles buksyro traukos ir piloto pastangu pavyko islyginti skraidykle ir sekmingai pasiekti saugu auksti, plastake prasidejo ir apie 20-30 m aukstyje, nuo trajektorijos delta nuskrido i sona virs 100 m, sita galetu patikslinti Palevicius, delta pakrypus buvo daugiau nei 45 laisniais. Manau del to po sio incidento jis nutrauke skraidymus.
Visu siu nemalonumu galima isvengti (ne tik su deltom) jei mokinsies pas instruktorius ir klausysi, ka tau sako ir pats sau apkarpysi erelio sparnus, nes visi pilotai sutiks - pats baisiausias rezimas aviacijoje "Ikaro" sindromas, jis pasireiskia du kartus, pirmas, kai pradeda pats skristi ir mano, kad viska zino nors realiai taip nera ir antra karta, kai tampa profesionalu (sportininku) ir mano, kad viskas galima, nes viska zino, bet yra pasaliniu veiksniu, kuriu negali numatyti, tam reikia atsargos koef., bet pas profesionalus sis koef. kartais neleistinai per mazas.

Taip, kad kantrybes mokinantis, saugiu skrydziu einant i sia stichija ir atminkit, kad saugumas svarbiausia, ir jei jauciat, kad siandien ne jusu diena, tai netampykit likimo uz usu.

Vysniukas
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-18 12:11
vistiek kritiniu atveju rinkchiausi kritima su skraidykle, del jos konstrukcijos, nei sistema su 17cm "sugeriamosios medzhiagos" ir visa likusi smugi sugerchiau savo uzhpakaliu...

ps Donatas X kaip ten del, "Lietuvoje su skraidykle sudetinga ishskrieti", gal galetum paargumentuoti toki teigini? ar chia jau nebesvarbu tapo?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-18 12:25
Vysniukkas i palaito elkesio merkas per tauk siureio, tapar jam visur plastakkes vaidenasi. Net papprasta parrasiutavima del nemokkant surekkuliuot sparno atsiratusios sikninnes centruottes kaskokkiu plastakkiniu naujattaru sparna pravartsiuoia. O vissa kitta sodsiu lavinna kallima pakeisti ketturriais sotsiais: masai kreitsio, masai aukstsiosmiling smiley)).
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Donatas X
Data: 2005-11-18 12:35
CinCas[spk] parašė:
> ps Donatas X kaip ten del, "Lietuvoje su skraidykle
> sudetinga ishskrieti", gal galetum paargumentuoti toki
> teigini? ar chia jau nebesvarbu tapo?

Jau komentavau lyg. Išvada padaryta analizuojant faktus, kaip kas skraido. Nukopijuosiu šysyk:

Lietuvos skraidyklių skrydžio tolumo rekordas smarkiai atsilieka nuo parasparnių. Aš nemanau kad lietuviški skraidyklininkai negabūs ar nieko nesugeba, aš manau, kad Lietuvoje su skraidykle yra sudėtinga išskrieti. Ar aš neteisus ir visgi kažkas kažko nesugeba ? grinning smiley

Dar pridursiu, kad šiemet LSPF taurės varžybose tik du skraidyklininkai nuskrido daugiau minimalios ribos- 15km. rezultatai

Tai kaip ten, kodėl skraidyklininkai neskraido- sunku išskrieti ar nesugebat grinning smiley ar noro nėra ?

Man asmeniškai skraidyklė asiocijuojasi su kalnais ir "stipriomis" sąlygomis, kai su parasparniu skraidyti jau nebeišeina ar pavojinga.

Br,
Donatas
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-18 12:49
Donatai X, korią parasparnio pilotą supančios sferos dalį dengia protektorius? Skraidyklės konstrukcija dengia nuo ne mažiau 95 iki 100 proc. sferos priklausomai nuo modelio. Sugeriamoji medžiaga skraidyklėje, priklausomai nuo krypties yra nuo maždaug tų pačių 17cm iki 5m (penkių metrųsmiling smiley).
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-18 13:11
Oho, Jussu peteratsios taureia talyvavvo apsoliussiai visi rekkuliariai tik su skraitikklem skraittantys jussu peteratsiios skraityklininkai, neitikettinas aktyvummas.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: mazis
Data: 2005-11-18 13:52
est parašė:
>
> Donatai X, korią parasparnio pilotą supančios sferos dalį
> dengia protektorius? Skraidyklės konstrukcija dengia nuo ne
> mažiau 95 iki 100 proc. sferos priklausomai nuo modelio.
> Sugeriamoji medžiaga skraidyklėje, priklausomai nuo krypties
> yra nuo maždaug tų pačių 17cm iki 5m (penkių metrųsmiling smiley).

jeigu sugeriamoji medziaga yra tokio pat storio, bet skraidykles greitis didesnis uz parasparnio, tai saugesnis parasparnis, nes jo greitis mazesnis smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-18 14:24
ok tai ash tada sukonkretinu jusu pasisakyma jei galima:

1 punktas. "asmeniškai skraidyklė asiocijuojasi su kalnais ir "stipriomis" sąlygomis", del to kad jums atrodo, daroma ishvada - lietuvoje nera kalnu, del to su skraidykle skristi sunku, salygos chia per lengvos- skraidyklininkams gyvenimas nelengvas.(net beveik ir poezija kokia tais). deja taip nera.

daugelyje shaliu, kur nera kalnu - naudojamas aerobuksyras, ishvilkinejama ishvilktuvu ir niekas nesuka sau galvos del kalnu, tokia specifika paprashchiausiai ir kalnu nebuvimas nesalygoja prastu oro salygu skraidymams su delta. delto vertetu ponui, jei idomu aishku, pasidometi daugiau skraidymais ne kalnuotose vietovese, kad susidarytumet teisinga nuomone. tas pats ir su sunkiomis salygomis, beabejo su delta galima skristi tada kai su parasparniu darosi pavojinga atlikti skrydzhius, tachiau tai nesalygoja to, kad prie shvelnesniu salygu delta negali lygiai taip pat sekmingai skrieti.

2 punktas. pasiektas geresnis rekordas.

rekordiniai rezultatai su bendromis skridimo salygomis (shiuo atveju)manau mazhai turi ka bendro, vienas dalykas yra rekordu siekimas, kitas dalykas yra bendros meteorologines salygos.
dar reiktu atkreipti demesi i sportininku skaichiu. parasparnininku yra n+m kartu daugiau nei skraidyklininku (kuriuos praktishkai galima suskaichiuoti ant pirshtu), kas dalinai ir salygoja geresniu rezultatu pasiekima.

del skraidyklininku rezultatu LSPSF varzhybose taip pat vertetu paanalizuoti skraidyklininku skaichiusmiling smiley) tik du skraidyklininkai nuskrido daugiau minimalios ribos, o kiek ju ish viso dalyvavo? 10...20...30? man taip rodos kad tikrai ne tieksmiling smiley) ir tada dar pazhiurekite i tu pachiu parasparninku rezultatus, kurie pagal tashkus, kilometrus ir kt faktorius atsilieka nuo skraidyklininku, ar ju yra mazhiau nei 2? taip pat manau, kad nesmiling smiley o tai reishkia kad ir jiems salygos per shvelnios ar kaip suprasti tada?

laukiu atsakymo
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-18 14:38
Kai skrendant prisipiria reikalas, tai skrendant parasparniu - patogiau pakakoti, o skrendant skraidykle - pasiusioti... winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-18 14:56
To est> buk malonus ir rasyk estiskai, o tai rasai kaip lietuviu lenkai, sakosi, kad lenkai, bet lenkiskai nemoka. O parasiutavimas ir "plastake", girdejau ir "aitvaru" vadinant, skiriasi, parasiutavimas tai vertikalus leidimasis, o stai "plastake", tai jau toks rezimas, padaryk "kobra", kaip Kairys, paskui sparna pasuk apie jos asi i viena ar kita puse(kai sparnas skrenda atsikabines nuo buksyro, sitaip nepaskrisi), tie kas startavietei, gali ir sparno plota suskaiciuoti, nes matoma pilna jo projekcija, gal kas gali vaizdziau paaiskinti. Dar nepaminejau, kad toks variantas galimas, kai pavojingai nukrypstama nuo buksyravimo linijos, pas Briedi kiek atsimenu, budavo taip jei nukrypai nuo buksyravimo linijos berods daugiau kaip 7 laipsnius, nuimdavo trauka, kad nepatektum i tokius rezimus.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-18 15:16
Blocha parasyk kas pasidaor sparnui tais isvardintais atvejais vis tik idomu
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Liotcik
Data: 2005-11-18 19:13
Kagi snekat apie skraidykles ir parasparnius, o as busiu tas, kuris praktiskai lygegriaiciai skraidau tiek skraidyklem tiek parasparniais.
Jei klausimas yra: kas saugiau :skraidymas skraidyklemis ar parasparniais? As atsakyciau: skraidyklemis saugiau (bent jau as taip jauciuosi), ta patvirtina ir statistika.
Bet cia taip pat buvo iskeltas ir kitas klausimas: "kas paprasciau", tada atsakyciau parasparniai.
Kuo smagiau: skraidykle.
Taip pat pritarsiu teiginiui kad su parasparniu isskriet parasciau, ipatingai is mazo aukscio, nes prie zemes burbulai mazesni ir jie stipriai nekelia, su letu(palyginus pagal skraidykle) parasparniu juos lengviau apdirbti. Be to parasparnio tupdymas paparastesnis todel net ir turedamas 0.1m/s kilma ir 50m aukscio as tame burbule atsiputes sukuosi, o su skraidykle su viena akim jau ziuriu kaip leisiuos. Be to jei yra vejas ir tave nuputineja nuo aerodromo (panasi situacija 50-100m aukscio ir ~ +0.1 -0.1m/s ) su para tame burbule sukiesi ir galvoji: " ai jei nudribsiu atvarys zmona su masina, parasparnio net nelankstysiu, greit nuvaziuosiu prie isvilktuvo ir vel skrisiu", o su delta :" jei nudribsiu kol surinksiu po to isrinksiu kitas startas gal tik po valandos ir dar taip tingisi smiling smiley ai varau atgal iki startavietes. Be to uz aerodromo daznai nebuna tokiu geru tupimo salygu, todel su delta pasirini grizima atgal o su para beveik visur nutupsi (na su mokomaja skraidykle nutupsi beveik ten kur ir su para, bet su sportine sudetingiau). Sitie veiksniai salygoja gerokai gausesni parasparniu isskriejima.
Taip pat pas parasparnistus iranga paparastai ne senesne nei 2000metu (daznai iki 2 metu senumo) o deltos buna 1985-1995 ir ju min zmejimas 1.3-1.7m/s. Galima drasiai teigti kad 2003 metu parasparnis skrenda juntamai geriau nei 1988 skraidykle (tos pacios klases) t.y. maksimali kokybe gal ir panasi bet para zmejimas juntamai mazesnis.
Skraidykliu ir para specifika skiriasi. Net ir sklandytojams daznai sunku isskrietis is mazo aukscio (kai skraido su isvilktuvu).
Kad pakiltu skraidykiu sporto lygis Lietuvoje reikia modernesnes technikos ir gero aerobuksyro (t.y. leto, kad juo galetu naudotis ir mazai patyre pilotai). Apie tai buvo placiai diskutuota cia ir cia
Re: protektorius
Išsiuntė: bence
Data: 2005-11-18 20:31
siemet maciau tris kritimus su para, ko pasekoje visiem trim kompresiniai luziai .pilotu sistemos naujausiu modeliu su 17cm protektoriais.tuo norejau pasakyti ,kad kristi irgi reikia moketi.daugelis krisdami atkisa galunes-BLOGAI!tik kulverstis per peti gali susvelnint smugi.treniruokites
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-19 12:36
o man pvz,
viska ka tu cia isvardinai yra tik KRITIMAS ir jokio kaifo ir zavesio as cia nematausmiling smiley

Kaifas ziureti kai vyksta skridimas, sklandymas, wingoveriai (su delta),
kilpos (sklandytuvu, lektuvu, deltu) bet tikrai ne parasparniu kurie darant kilpas atrodo kaip krentantis vaiku kachelis-karuselis!

mmuuahhhahaaa smiling smiley)

p.s. Nors pats noriu parasparni isigyti kaip papildoma skraidymo aparata smiling smiley
"a vam slabo" kaip cia kazkas rase?!
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-19 21:16
Respect Dariuk,
pagaliau inesei aiskuma del sios temos!
Visiskai pritariu visiems tavo zodziams!!!

Misha
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vycka
Data: 2005-11-20 10:13
Gal kas galit pakomentuot kaip atlikti kulversti su varikliu ant nugaros? winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: bence
Data: 2005-11-20 10:30
su motoru kulverscio neatliksi.bet esu mates kai propo asauga sugeria smugi.cia tegul patirtim pasidalina paramotoristai
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: ppg
Data: 2005-11-20 16:37
nuo gero kalno atliksi, tik variklio geriau nekurk, nes prplr sulauzysi..
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-20 20:24
gali pasiskaityti ozreport forume apie skraidykles saugumus/nesaugumus (angliskai)

[ozreport.com]
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: est
Data: 2005-11-21 09:07
Vysniuk, sutu rutu karru tulle, kurrat. Duok bent vieną nuorodą į kokį nors aerodinamikos vadovėlį, kuriame būtų paminėtas ,,plaštakės" ar ,,plaštakakės" režimas winking smiley. Jeigu rasi - duosiu kepurę prišikt. smiling smiley))
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: RE
Data: 2005-11-21 12:53
Kaip reiketu elgtis, jei tektu drebtis su varikliu, apie tai neseniai buvo diskutuota rusiskam tinklalapyje: [www.paraplan.ru]
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-21 13:01
Dar pora neesminiu niuansu... Noreciau pamatyti oro uosto bagazo priemeju fizionomiju israiska, jei kartais kas sugalvotu paskraidyti kur nors pietu amerikoje ir pasiimtu su savim delta i lektuva smiling smiley Arba pabandykite kada nuskride marsruta su skraidykle susitranzuoti ka nors, kad parveztu atgal smiling smiley

O jei kalbeti apie statistika, tai paskaiciavus kiek skraidyklininku tapo parasparnistais ir kiek parasparnistu skraidyklininkais, manau, isrysketu tam tikros tendencijos, "smagumo" ir "paprastumo" itaka pasirinkimui... Taigi siulyciau skraidyklininkams "nespjauti i sulini", nes anksciau ar veliau visiems ateis diena, kai skraidykle taps per sunki ir per greita, o tada galimi du keliai...

O siaip, tiesa sakant, dar neturejau garbes pamatyti ne vieno parasparnisto, kuris tapo skraidyklininku... ar is vis tokiu yra?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: RE
Data: 2005-11-21 13:39
Kiek zinau, Rolandas Kaunas (pradejo nuo sklandytuvu) po parasparnio pasirinko skraidykle. Tik pastaruoju metu apie ji nieko negirdeti.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Rimas HG
Data: 2005-11-21 13:40
Geriausias perėjusių iš deltų į parasparnius pvz. - Robi Vitalas. Po kelių laimėtų skraidyklinių Pasaulio, Europos čempionatų tapo ir parasparnių Pas. čempionu, o po to ir invalidu sad smiley

Dėl oro uostų - 10 metų, kasmet po 3 - 4 kartus vežiojausi skraidyklę lėktuvais, tame tarpe ir su persėdimais. Oro uostų tarnautojai dar ne to matę. Ir tranzuoti teko ne kartą (ir sėkmingai smiling smiley) ).

O dėl tos dienos - kiekvienam savo. Aš, jos sulaukęs, beveliju į skraidančius parasparnius žiūrėti iš šalies ( pvz. skrisdamas motoskraidykle) winking smiley.

Bet kokiu atveju, jeigu žmogui smagu - visai nesvarbu kuo jis skrenda. Anava parašiutininkai savo laisvą kritimą irgi skrydžiu vadina. Jiems smagu - ir gerai, negi dabar įrodinėsim, kad skristi turint sparnus geriau.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-21 14:38
>Dar pora neesminiu niuansu... Noreciau pamatyti oro uosto bagazo >priemeju fizionomiju israiska, jei kartais kas sugalvotu paskraidyti kur >nors pietu amerikoje ir pasiimtu su savim delta i lektuva smiling smiley

susipokuoja i ~2m ilgio poka kelionini ir visai normaleismiling smiley) kai sako,
"liubish katatsa, liubi i sanochki vozit' "

>O jei kalbeti apie statistika, tai paskaiciavus kiek skraidyklininku tapo >parasparnistais ir kiek parasparnistu skraidyklininkais, manau, isrysketu >tam tikros tendencijos, "smagumo" ir "paprastumo" itaka pasirinkimui...

norechiau tokias statistikas pamatyti. butu idomu.
teko skaityti ir tokiu pasisakymu ish pilotu po nelaimingu atsitikimu su pg, (kurie iki tol skraide ir pg ir hg), kad su pg daugiau neskris, o hg neatsisakys.

>nes anksciau ar veliau visiems ateis diena, kai skraidykle taps per sunki >ir per greita, o tada galimi du keliai...

...pirkti moskita, arba motoskraidyklesmiling smiley)
be to pazhiurek chia:
[www.sptimes.com]
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Rimas HG
Data: 2005-11-21 16:51
CinCai, ko gero, kai skraidyklė taps per sunki ir greita moskitas neišgelbės (dar sunkesnis), paprasčiau startuoti nuo ratų ir taip pat leistis (be motoro). Net bekojai taip skraido su skraidykle. Valerijus Gvozdas ir nuotraukėlių turi, galėtų įdėti.

Įdomu, ar yra bekojų parasparnininkų?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-21 16:58
Dabar Rolandas Kaunas sugryzo prie deltu,
O stai del to rezimo, jo aerodinamikoj nera, nes jis "sutartinis" susideda is keliu daliu, Pradine faze srauto nutrukimas, antra faze nuvirtimas ant sparno, tik stai del troso (apkrovos), sparnui tik pradejus nuvirtima, kuri laika pilnas nuvirtimas neivyksta, o jeigu ziurint toliau, tai esant tam tikram pokrypiui (priklausomai nuo aerodinaminiu jegu balanso) dar galima isvesti is sio rezimo, priesingu atveju didejant apkrovimui i sparna, persiskirsto aerodinamines jegos, kurios issaukia sparno profilio deformacijas, kas atitinkamai dar labiau perskirsto aerodinamines jegas ant sparno profilio, t.y. pasikeicia slegio tasko vieta ant profilio, atsiranda sukimo momentai, kurie itakoja sparna ir sis pereina i pikiravimo rezima, skraidykle pasisuka nosimi zemyn ir nupikiruoja i zeme, jei nutruks trosas (trosas turi buti nukertamas daug anksciau arba sumazinama trauka), tai esant auksciui suveiks antipikiracija ir skraidykle iseis, jei ne - sansu likti gyvam beveik nera. Todel ir turi buti giljotina trosui nukirsti, o jei nukrypstama nuo buksyravimo kurso, sumazinama trauka, arba nustojama buksyruoti, cia labai aktualu buksyruotojo profesionalumas.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-21 17:12
tai moskita galima ant pamodifikuotos kaliaskes pasistatyti ir startuotismiling smiley) tik su nusileidimu tai kiek sunkiau tas tiesasad smiley

beje, paskaitinejau oz repor'ta tai atradau dar viena minusa skraidykleje. galima ishstartuoti neprisisegus prie skraidykles, kas, priklausomai nuo kalno statumo, gali labai liudnai baigtis. su pg turbut to nelabai isheitu?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Liotcik
Data: 2005-11-21 18:14
KJ parašė:
>
> Dar pora neesminiu niuansu... Noreciau pamatyti oro uosto
> bagazo priemeju fizionomiju israiska, jei kartais kas
> sugalvotu paskraidyti kur nors pietu amerikoje ir pasiimtu su
> savim delta i lektuva smiling smiley Arba pabandykite kada nuskride
> marsruta su skraidykle susitranzuoti ka nors, kad parveztu
> atgal smiling smiley
>
> O jei kalbeti apie statistika, tai paskaiciavus kiek
> skraidyklininku tapo parasparnistais ir kiek parasparnistu
> skraidyklininkais, manau, isrysketu tam tikros tendencijos,
> "smagumo" ir "paprastumo" itaka pasirinkimui... Taigi
> siulyciau skraidyklininkams "nespjauti i sulini", nes
> anksciau ar veliau visiems ateis diena, kai skraidykle taps
> per sunki ir per greita, o tada galimi du keliai...
>
> O siaip, tiesa sakant, dar neturejau garbes pamatyti ne vieno
> parasparnisto, kuris tapo skraidyklininku... ar is vis tokiu
> yra?

Beje skraidantr ramiom salygom net ir competition klases parasparnis yra labai saugus daiktas.
Taip Lietuvoj yra vienas parasparnistas kuris tapo skraidyklininku (toks Rolandas is Vilniaus). Jav tokiu maciau ne viena. Is skraidyklininku tapusiu parasparnistais yra irgi tik keli (dabar prisimenu tik du) saves neskaitau, nes skraidykliu nemeciau.
Tendencijos yra tokios, kad skraidyklininkai tampa moto skraidyklininkais (technika dar sudetingesne), atvaziuok i Aleksota.
Ir kodel pons KJ taip nemyli skraidyklininku, kad nepripazysta net keliu skraidykliu privalumu, trukumus juk pasakiau?
Beje dar vienas skraidykliu privalumas: aerodinamine kokybe; parasparniu max 9-10, skraidykliu 16-17 (kietasparniu 19-20), bet Lietuvoj tokiu nera sad smiley neturtingi skraidyklininkai lt . Skraidykliu pasaulio rekordas virs 700km parasparniu tiksliai neprisimenu apie 400km.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Kot Leopold
Data: 2005-11-21 18:17
Rebiata, davaijtia zitj druzhno...
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Viilma
Data: 2005-11-21 20:08
si diskusija neturi ir netures pabaigos....ar tam tikru rezultatu...(geru)
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: bence
Data: 2005-11-21 21:29
taip yra,beje pats maciau kapi skraido su bumeriu suparalizuotas iki puses, maciau ir be vienos rankos
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Liotcik
Data: 2005-11-21 22:13
est parašė:
>
> Vysniuk, sutu rutu karru tulle, kurrat. Duok bent vieną
> nuorodą į kokį nors aerodinamikos vadovėlį, kuriame būtų
> paminėtas ,,plaštakės" ar ,,plaštakakės" režimas winking smiley. Jeigu
> rasi - duosiu kepurę prišikt. smiling smiley))

Lietuviu kalboje "lockout" ang. verciamas kaip lokautas, aitvaras ar plastake. Kur atnesi kad galeciau kepure prisikt?
"Lockout" aprasytas bet kokioje skraidykliniku knygoje (tai nera klasikne aeorodinamika), bet manau knygos nepirksi, todel siulau pasiskaityt internete Oz Report
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Blocha
Data: 2005-11-22 00:42
Chebra, tiek PG, tiek HG-stai, turekite drasos nesireklamuoti (bent sioj temoj) ir nevaryti ant kitu (ypac kazko nezinant - fu!).

Vysniukui - aciu uz konstruktyva, atsakau i klausima:
Parasparniams irgi aktualus "lock-out" - ant troso sparnas nukrypsta nuo kurso, ir nuo tam tikro pokrypio kampo (apie 90 laipsniu su horizontu) prasideda t.v. "eleronu efektas" - sparnas nereaguoja i valdyma, net didina pokrypi. Tuo metu operatorius turi sumazinti trauka, kad sparnas pereitu i iprasta skrydi ir pradetu adekvaciai valdytis. Jei traukos nesumazinti ir pilotas neatsikabins, gali buti labai pavoinga, nes sparnas gali apsisukti nose i zeme ir pikiruoti. Pora kartu esu mates toki cirka - pilotams pasiseke kad buvo nedidelis aukstis, vienas del patemptu ciurnos raisciu slubavo pora menesiu.

HG-stams:
Kazkada girdejau, kad kulverstukas budingas bet kokiai skraidyklei (isimtis - horizontalaus sparnelio-uodegos buvimas), o ne tik blogai. Ir apskaicuiota, kad gera skraidykle pradejus kulverstukui turi luzti, tokiu budu iseiti is labai greito sukimosi ir leisti pilotui (kol jis neprarado samones del perkrovos) ivesti atsargini parasiuta. Pakomentuokite, ar tai tiesa ar visgi gandai.
Ir dar idomu, atsiradus bebokstiniams aparatams, sita problema tapo aktualesne, ar atvirksciai. Aciu.

Blocha
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Liotcik
Data: 2005-11-22 04:29
Blocha parašė:
>
> Chebra, tiek PG, tiek HG-stai, turekite drasos nesireklamuoti
> (bent sioj temoj) ir nevaryti ant kitu (ypac kazko nezinant -
> fu!).

Labas Jevgenijau. Man atrodo skraidyklininkai saziningai isvardino skraidykliu trukumus. Jusu t.y. parasparnistu ir taip daugiau. Bet kazkam to atrodo negana (KJ) ir toliau tesiama beprasme diskusija. Galu gale ta statistika kuri rodo kad skraidykles maziau pavojingos nerodo kad skraidykles yra absoluciai saugios, ten tik procentu skirtumas.
>
> HG-stams:
> Kazkada girdejau, kad kulverstukas budingas bet kokiai
> skraidyklei (isimtis - horizontalaus sparnelio-uodegos
> buvimas), o ne tik blogai. Ir apskaicuiota, kad gera
> skraidykle pradejus kulverstukui turi luzti, tokiu budu
> iseiti is labai greito sukimosi ir leisti pilotui (kol jis
> neprarado samones del perkrovos) ivesti atsargini parasiuta.
> Pakomentuokite, ar tai tiesa ar visgi gandai.
> Ir dar idomu, atsiradus bebokstiniams aparatams, sita
> problema tapo aktualesne, ar atvirksciai. Aciu.
>
> Blocha

Apie si rezima teko girdet tik keleta kartu. Gal but tai budinga tik pirmos kartos bebokstem skraidyklem. Lietuvoje Stonkus bandydamas daryt mirties kilpa (su viena is pirmuju beboksciu) berods patyre si rezima, luzo kilinis vamzdis ir jis sekmingai issigelbejo su atsarginiu parasiutu(pilotas tik issigando, o skraidykle buvo suremontuota).
Apie kulverstuka siuo metu niekur neteko girdet.
As tik speju, bet gal but pirmosios kartos bebokstese antipikiracine sistema nebuvo pakankamai efektyvi , o kad butu pakankamai efektyvi reikdavo deformuoti bures forma normaliame skrydyje, kas sukuria papildoma pasipriesinima. Del to kai kurie gamintojau uzdejo sparneli ant kilio. Siuo metu klasikine schema pakankamai istobulinta (bures forma) ir nebereikia antipikiracinio sparnelio, pakankama antipikracini momenta sukuria pacios skraidykles forma.
Skraidyklininkas lockout'as daug aktualesne problema (patemptu koju nepakanka), paskutiniu metu sis rezimas buvo daug nagrinetas. Pasirodo sis rezimas labai efektyviai gydomas silpna grandimi ant troso.
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: apsisprendziau :)
Data: 2005-11-22 09:55
Dekui, daugeliui skraidunu, instruktoriu, kartu ir patys padiskutavote, ir as susidariau nuomone apie siuos skraidancius aparatus, manau rinksiuosi PARASPARNI... stengsiuosi gauti licenzija ir saugiai skraidyti... Reikes palaukti geresniu oru ir pas instruktoriu keliausiu tartis...
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-22 10:24
Tuoj pat!
Nes jei dabar lauksi geresniu oru, tai tada vel lauksi blogesniu oru, kad galetum mokytis... smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-22 10:46
Svarbiausia - pradeti skraidyti.

Pradedant, nelabai ir svarbu - kuo. Todel efektyviau yra pradeti nuo paprastesnio budo (ir mazai kas priestaraus, kad pradeti paprasciau su parasparniu).

O paskui, jei zmogus pamatys koki kita labiau sau patinkanti ir tinkanti buda (pvz, skraidykles) - pereisi prie ju.

Pasirenkant skraidymo buda (skraidykle ar parasparni), yra stebimas panasus efektas, kaip pradedanciam ar dar net nepradejusiam parasparnininkui bandant pasirinkti parasparnio modeli.

Daznai tokie naujokai nori, kad jiems kas nors patyres padetu "isimyleti" koki nors konkretu parasparnio modeli ar gamintoja iki grabo lentos ir klausineja "tai koki parasparni dabar man pirkti, gal galit pasiulyti ka pigesnio" arba "o man labai patinka DHV2-3 sparnai, as noriu tokio?".
O jam visi vieningai (gal tik isskyrus atsitiktinius antikvaru prekeivius) tvirtina - "ismok mokykloje skraidyti, tada pamegink paskristi su keletu sparnu, tada bus patyres ir galesi rinktis pats"...

Taigi, pradejus skraidyti, kitas svarbus dalykas yra - kaupti nuosava realia patirti, kad galetum rinktis pats.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-22 11:11
Ir mokintis is kitus klaidu, kuriu geriau nekartoti.

Manau niekas is instruktoriu ir senu pilotu neuzgincys to, kad norint gerai skraidyti, reikia nemazai ir kantriai mokintis nesvarbu ar PG ar HG ar ULO.

Gal tik yra vienas skirtumas ismokus su HG, su PG lengviau ismokti, o siaip tai sekmes mokinantis, o prie progos suskrisk kartu su instruktoriumi tandemine skraidykle.

ir dar del tu aerodinaminiu jegu persiskirstymo ant sparno, kurios isaukia sparno provilio pasikeitima, paskui dar didesni jegu persiskrstyma ir t.t., sis reiskinys vadinamas sparnu su minksta danga flateriu, si rezima galima pasiekti virsijus maksimalu leistina greiti apie 20 proc., tikslene formule reiktu savo uzrasuose paieskoti.
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: apsisprendziau :)
Data: 2005-11-22 16:35
dekui, Fiodoroviciau. As irgi dabar lygiai taip pat manau, reikia i mokykla varyti. O dar rasei, kad pradeti dabar, juk tikrai prasti ir lb salti orai. Bet kaip supratau patys tinkamiausi ir ramiausi, ane?
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-22 16:51
Mokymuose yra ir teorines paskaitos, kurios imanomos tik blogu oru, nes esant bent kiek "skraidomam" orui "klaseje" ramiai nepasedesi smiling smiley As pats pradejau mokytis vasara, baigiau kursus rudeni, neisivaizduoji, kokia ilga ziema buvo, kol sulaukiau kito pavasario smiling smiley Todel manoma, kad mokytis ziema yra geriau.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-22 16:51
Tai kad as kaip ir nesakiau, kad skraidykliu nemyliu... Atvirksciai, svajoju kada nors pabandyti paskrieti su skraidykle... Sutinku su viskuo, kas buvo pasakyta sitoj temoj, kiekvienas yra savaip teisus... O tai, kad pridejau keleta argumentu del transportavimo komforto (ir dar parasiau, kad jie neesminiai) neturetu reiksti, kad esu skraidyklininku priesas #1 smiling smiley

O va pasakymai, kad tipo geriau jau nuo deltos pereisiu prie moto deltos, bet prie parasparniu - niekada, arba fraze "bet tikrai ne parasparniu kurie darant kilpas atrodo kaip krentantis vaiku kachelis-karuselis"... Tokiu zodziu autoriai tikrai nenusipelne pagarbos... Bent jau man parasparniu kacheliai-karuseliai atrodo daug efektingiau ir kiek isivaizduoju jie yra gerokai sudetingesnes figuros negu deltu kilpos... Taigi jei jus ziurit "is auskto" i parasparnistus, tai nelabai reiketu tiketis ir is musu "meiles" smiling smiley)

O del statistikos... Pats zinau bent tris skraidyklininkus (t.y. pradejo nuo skraidykliu), kurie siuo metu skraido tik parasparniais ir tris skraidyklininkus (skaiciuojant su Liotciku) kurie kartais paskraido ir parasparniais... O be R. Kauno, kuris beje yra mano bendrapavardis winking smiley, daugiau pas mus lyg ir nera parasparnistu, tapusiu skraidyklininkais...

Gal atsirastu daugiau zmoniu, norinciu isbandyti ir viena, ir kita, jei nustotume irodineti, kas geriau. Gal siais laikais daugumai paprasciau pradeti nuo parasparniu ir daaugti iki skraidykles, negu pradeti iskart nuo skraidykles? Apie tai nepagalvojot?

Ir tikrai nemanau, kad sita diskusija yra beprasme. Bent jau as is jos daug ka supratau. Tik gaila, kad mes snekame apie ta pati, tik skirtingomis kalbomis smiling smiley Situacija sitoje temoje man primine viena anekdota, kuri is karto perfrazuoju: "Kiekviename gince skraidyklininko zodis yra paskutinis... Viskas ka poto pasako parasparnistas yra naujo ginco pradzia..."

Liotcik parašė:
...
> Ir kodel pons KJ taip nemyli skraidyklininku, kad nepripazysta net keliu skraidykliu privalumu, trukumus juk pasakiau?
...
> Bet kazkam to atrodo negana (KJ) ir toliau tesiama beprasme diskusija.
...
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-22 19:47

Praeita savaitgali buvo patys tie orai mokomajam skraidymui! As sekmadieni (uzvakar) atvaziavau i Valkininkus, o tuo metu realiai skraidanciu buvo vos 3-4. Tame tarpe vienas mokinys, kuris atsipalaidaves vare viena po kito mokomuosius skrydzius. Ir jam net nusisypsojo laime pakyboti po debesiu! Su tokiu tempu per kelis ziemos savaitgalius gali mokykos skraidymu praktine programa uzbaigti.

Ziema, nors ir saltoka, bet jei neprisnigs iki pazastu, tai daugiau problemu skraidyti kaip ir nebera. Zmoniu gerokai maziau nei vasara, isvilktuvas - jusu paslaugoms, instruktoriai - taip pat, nera to skubejimo, kaip vasara (kelti i ora 20 pilotu viena po kito ir dar eilute norinciu paskristi tandemu).
Saule sviecia, sniegas svyti, arba graziai sninga. Kai nera kur skubeti, tai net nuotaika dziazova ("jingle bells" smiling smiley ). Vakare greitai temsta, tai iki pat velumos neskraidysi, na bet nedideliam kiekiui skraidytoju pakanka ir to neilgo paros sviesaus meto. Uztat, pries vaziuodamas namo, Valkininkuose ar Pirciupiuose gali ikalti karsto vyno. smiling smiley

Vasaros dienomis rezimas paneseja i konvejeri, pilotu daug, faktiskai visiems rupi skristi, o mokiniai naturlich gauna maziau demesio, skristi gauna tik anksti ryte arba vakare, nes diena ne tik del uzimtumo, bet ir del termiku, turbulencijos yra mokomiesiems skrydziams netinkamas oras. O todel turetu dar labiau imti nervas, kai matai viena po kito kylancius pilotus, o pats gali tik varvinti seile.. smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: Gedas
Data: 2005-11-22 19:50
Fiodorovicius parašė:
>
>
> Vasaros dienomis rezimas paneseja i konvejeri, pilotu daug,
> faktiskai visiems rupi skristi, o mokiniai naturlich gauna
> maziau demesio, skristi gauna tik anksti ryte arba vakare,
> nes diena ne tik del uzimtumo, bet ir del termiku,
> turbulencijos yra mokomiesiems skrydziams netinkamas oras. O
> todel turetu dar labiau imti nervas, kai matai viena po kito
> kylancius pilotus, o pats gali tik varvinti seile.. smiling smiley

Pamirsai pagrindine priezasti - instruktorius kartais ima ir isskrenda taip penkios sesiom valandom, tada mokiniai sedi be darbo winking smiley Ok ok, paskutiniu metu pavaduotoju atsirado smiling smiley

Gedas
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: N.
Data: 2005-11-22 19:50
Tai vot, bochuriukas, cia ir yra visas grozis! sedyne, kachelis - o skrenda!
Re: Kas saugiau? parasparnis...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-22 20:03
Gedai, as savo pasisakyme ta jau ivertinau ir rasiau ne "instruktorius", o "instruktoriai"... smiling smiley

Taigi, del pavadavimo problemos kaip ir nebutu, na bet vis tiek - bendra tendencija .....kaip cia teisingiau pasakius..... ziema instruktoriai "eina pas mokini", skiria jam savo visa demesi ir meile smiling smiley.

O vasara atvirksciai - mokinys, noredamas gauti demesio, vaikosi instruktorius, nes anie, kokie jie bebutu - nori ir skristi, ir bendrauti su gausiais aerodromo lankytojais, o ypac - zaviomis lankytojomis, isgerti buteliuka Svyturio, na, ir visa kita... smiling smiley smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: N.
Data: 2005-11-22 20:48
Man tokis ispudis susidaro, kad jus cia visi kaip kokie vaikai, kurie gincijas, tipo kas geriau, tankas ar lektuvas... O pasikelimas kai kuriu parasparninininninku irgi nerealus... Tipo, parasiutai mums keiksmazodis, skraidykles ten sudas ir t.t. ir pan. Skraidyklininkai, savo ruoztu, irgi neatsilieka (kashiukas su skuduru virsh galvos ir pan.)... Gal sakau, reiktu kokias varzybas tarp skraidyklininku ir parasprandininku suorganizuot? Skrydzio nuotolio ar panasiai? O dar isiterptu ir prasiutininkai su beisbolininkais... O saugumas... Va ejau gatve, varveklis nuo stogo ant galvos nukrito ir po viso saugumo...
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Viilma
Data: 2005-11-22 21:13
as uz viska kas skrenda....mes visi dangaus broliai ir seserytes....tai mylekime ir gerbkime vieni kitussmiling smiley))))
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: apsisprendziau :)
Data: 2005-11-23 12:37
P.S. chebra, GYVENKIME DRAUGISKAI! Manau jokiu nesusipratimu neliko del saugumo, skrydziu galimybiu ir t.t.... bent jau man. O si diskusija tai tik pradedantiesiems pagalba (tokiems kaip as).
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Donatas X
Data: 2005-11-23 12:49
Visai idomi diskusija grinning smiley Kol nera oro (iki pavasario dar toloka) yra kur išlieti energiją, emocijas ir tt.
Na, o dabar pratesimui:
Skraidyklių trūkumas- labai rimti reikalavimai piloto fiziniam pasiruošimui. Stebėjau nuo kalno startuojančius skraidyklininkus (Kernavėj). Prie 1-2 m/s vėjo, jiems tenka itin intensyviai pabėgėti. Žmogus su didesniu pilvuku gali taip nebebėgioti. Tuo tarpu parasparnyje paprasčiausiai tas greitis yra mažesnis, tinka ir senam, ir jaunam smiling smiley

Tarp kitko, kiek kainuoja skraidyklės apmokymai ? Ir kokie apribojimai pilotams- svoris pvz ? Kada rekomenduojama pradėti (pavasarį, žiemą), kiek skraidote žiemą (mokymo tikslais) ?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Blocha
Data: 2005-11-23 13:30
Donatai, gudrus HG-stai jau seniai apverte si faktoriu savo privalumu! "Tikras vyras renkasi vyrisko aparato, na o pingvinai - ..."
:-))))))))))))))

O jei rimtai, man neatrodo beprasmiskas KJ variantas del PG-starto i dangu, o veliau esant norui pereimo HG link - juk pats toks buvau. Tuo labiau, antra 2005 puse skraidom kartu. Manau, kad jau kitame sezone infrastukturos neisvystymas, laikomas pagrindiniu HG trukumu Litetuvoj, bent vilnieciams liks Praeityje.

pingvinas
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-23 14:16
Potomu- chto kishka - tonka! Arba lietuviskai - iki reikiamo dydzio dar neuzaugo.

smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-23 14:41
>O va pasakymai, kad tipo geriau jau nuo deltos pereisiu prie moto deltos, >bet prie parasparniu - niekada, arba fraze "bet tikrai ne parasparniu kurie >darant kilpas atrodo kaip krentantis vaiku kachelis-karuselis"... Tokiu >zodziu autoriai tikrai nenusipelne pagarbos... Bent jau man parasparniu ..>kacheliai-karuseliai atrodo daug efektingiau ir kiek isivaizduoju jie yra >gerokai sudetingesnes figuros negu deltu kilpos... Taigi jei jus ziurit "is >auskto" i parasparnistus, tai nelabai reiketu tiketis ir is musu "meiles" smiling smiley)

Kiekvienas zmogus pasaulyje turi savo grozio supratima !!! smiling smiley
Ir taip pat turi teise issakyti savo nuomone!

Su parasparniu esu ir pats nuskrides kelis kartus (istikruju patiko). Taip kad turiu teise ir lyginti.

O jus diskutuojate apie tai tik is perskaitytu straipsniu ir kitu pilotu apsakymu. smiling smiley

Bet, ka padarysi !? jei mane neveza para akrobatika(kolkas)! winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-23 14:46

> O va pasakymai, kad tipo geriau jau nuo deltos pereisiu prie
> moto deltos, bet prie parasparniu - niekada, arba fraze "bet
> tikrai ne parasparniu kurie darant kilpas atrodo kaip
> krentantis vaiku kachelis-karuselis"... Tokiu zodziu autoriai
> tikrai nenusipelne pagarbos... Bent jau man parasparniu
> kacheliai-karuseliai atrodo daug efektingiau ir kiek
> isivaizduoju jie yra gerokai sudetingesnes figuros negu deltu
> kilpos... Taigi jei jus ziurit "is auskto" i parasparnistus,
> tai nelabai reiketu tiketis ir is musu "meiles" smiling smiley)

Kiekvienas zmogus pasaulyje turi savo grozio supratima !!! smiling smiley
Ir taip pat turi teise issakyti savo nuomone!

Su parasparniu esu ir pats nuskrides kelis kartus (istikruju patiko). Taip kad turiu teise ir lyginti.

O jus diskutuojate apie tai tik is perskaitytu straipsniu ir kitu pilotu apsakymu. smiling smiley

Bet, ka padarysi !? jei mane neveza para akrobatika(kolkas)! winking smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-23 14:51
shiaip skraido zhmones su hg ir virsh 100kg, va ka tik neseniai wills wing ishleido nauja pagerinta skraidykle tokiems atvejams.
o del labai rimtu sveikatos reikalavimu, tai vel perdedama. chia gi ne kosmines technologijos...dvi rankos, dvi kojos, butinai galva ant pechiu (kad shalma uzhdeti butu galimasmiling smiley ), truputis valios ir uzhsispyrimo (ish chia visi deltistaii ir kietakakchiai matytsmiling smiley) ) ir po truputi po truputi ish pingvino i skraidanti paukshti gali pavirstismiling smiley)

mokymai kaip ir pg geriausia pradeti rudeni, o zhiema velgi nuo mokiniu noro ir oro priklauso kiek skraidoma.
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Misha
Data: 2005-11-23 15:03
Turiu klausima PG:

kaip sparnas elgesi kai yra nestabilus (gusiotas 2-6 m/s) vejas situacijoje kai pilotas yra tupimo fazeje (5-10 metru aukstyje)?

Niekam nepaslaptis kad prie tokiu nestabiliu veju daznai buna rotoriukai ypac prie zemes, su delta as tai jauciu (nosi vercia i virsu ir tenka kartais normaliai pritraukti speedbara), kaip para elgesi ?

Ar luzta sparnas?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-23 15:12
Skraidykles(-ininkai) su parasparniais (-ininkais) yra tikri du pametiniai broliai. Vienas - siek tiek vyresnis, tipo "kietas, megstantis pavadovauti" ir labiau "linkes i rekordus". Antrasis - jaunesnis, neprates sunkiai dirbti ("vezioti ir nesioti 4m packa"), galbut isoriskai atrodo skystas kaip šliauka, bet uztat kur kas adaptyvesnis, geriau prisitaikantis prie aplinkos salygu - cia jau jo privalumas.

Ir tai, kad mes pastoviai gincijames - kaip tik tai ir irodo kad mes esame tikri broliai... nes gincijames, gincijames, ir toliau vis surandame priezasciu gincytis, o kazkaip niekada galutinai taip ir nepasiuntem vienas kito na*** smiling smiley

Bet tikekimes, kad kai, pasak Zenios, bus gerai isvystyta infrastruktura, ir visiems visko uzteks - iki to laiko jau busime subrende ir ne puikuosimes vienas pries kita savo privalumais, o atvirksciai - domesimes vienas kito privalumais.
pora juokeliu ish ozreport forumo
Išsiuntė: CinCas[spk]
Data: 2005-11-23 15:47
What's the differece between hanglider pilots and paraglider pilots?
The hanglider pilots have the metalwork OUTSIDE their bodies.

Imagine this scenario: a paraglider and a hang glider collide in mid-air. Fortunately, both pilots come down on their reserves and escape serious injury. Each blames the other for the collision, and they're both angry, so they have a fight. The paraglider pilot's speed bar -- even if he can detach it quickly enough -- proves no match for the hang glider pilot's bent upright, and he quickly clubs the unfortunate flopster to death.
dar vienas deltos privalumassmiling smiley)
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Rimas HG
Data: 2005-11-23 17:32
Kaip matyti iš ozreport bajerių ne mes pirmi vystome šią ,,kas geriau" diskusiją. Svarbiausia, kad nebūtų pykčio.
Turime ir daugiau brolių - aviatorių. Kartais ir mes juos ir jie mus patraukia per dantį, bet gerokai rečiau nors ne visada švelniau. To priežastis paprasta - akys nemato, širdies neskauda. Nei skraidyklininkų, nei parasparnininkų niekas nepriplakė pvz. prie sklandytojų, nors visi užsiimam sklandymu. Skraidyklininkus su parasparnininkais bandoma dirbtinai sukergti į vieną krūvą, todėl ir vystosi tarp jų visame pasaulyje aršios diskusijos. Gerai, kad pagrinde nepiktos, be speed bar'ų rankose, antraip parasparnininkams būtų riesta - skraidyklės speed bar'as ilgesnis, storesnis, sunkesnis, kietesnis... smiling smiley)).
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-23 17:59
Idomu, kas cia toks, kuris visame pasaulyje dirbtinai bando sukergti PG-stus ir HG-stus i viena kruva?

Tai gal tu tiesiog nurauk jam tam kiaušus ir visks bus gerai, isgelbesi viso pasaulio skraidyklininkus nuo parasparnistu vergijos... smiling smiley smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-23 18:35
Rimas HG parašė:
> ilgesnis, storesnis,
> sunkesnis, kietesnis... smiling smiley)).

Make love (with it), no war!
smiling smiley
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-23 20:35
Idejus siektiek valios ir treniruociu, darbsciose rankose ir stropa gali tapti mirtinu ginklu smiling smiley))

O jei nepatinka, kad HG kergiama su PG, pretenzijas reiketu reiksti ne mums, o jiems:
[www.fai.org]
[www.fai.org]

Rimas HG parašė:
> sklandymu. Skraidyklininkus su parasparnininkais bandoma
> dirbtinai sukergti į vieną krūvą, todėl ir vystosi tarp jų
> visame pasaulyje aršios diskusijos. Gerai, kad pagrinde
> nepiktos, be speed bar'ų rankose, antraip parasparnininkams
> būtų riesta - skraidyklės speed bar'as ilgesnis, storesnis,
> sunkesnis, kietesnis... smiling smiley)).
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-23 21:18
Nezinau kokio gusio reiketu, kad vejas nurautu srauta ar sulauzytu sparna, man tokiu bajeriu arti zemes dar nebuvo, tfu tfu tfu, gal labiau patyre ka papasakos ta tema. Tiesa, neperseniausiai besileidziant vejo gusis mestelejo atgal, bet sparnas i pavojinga rezima neiejo. Didziausias zapadlo buvo tai, kad sitas dalykas atsitiko per tikslaus nusileidimo varzybas, kai leidausi tiesiai i taikinio centra, o gusis nunese 5 metrus atgal smiling smiley

O siaip, nestabiliose oro salygose pavojingu situaciju padeda isvengti aktyvinis pilotavimas, t.y. kai "vairais" gesinami sparno svyravimai, o jei jau sparnas ieina i pavojinga rezima, svarbiausia kompensuoti sukima, kad neieiti i autorotacija, o tada ziureti kaip cia minksciau nukritus, t.y. taikyti parasiutistu metodus. O spausti speed'a siuo atveju su PG butu nelogiska ir dar n kartu pavojingiau.

Misha parašė:
>
> Turiu klausima PG:
>
> kaip sparnas elgesi kai yra nestabilus (gusiotas 2-6 m/s)
> vejas situacijoje kai pilotas yra tupimo fazeje (5-10 metru
> aukstyje)?
>
> Niekam nepaslaptis kad prie tokiu nestabiliu veju daznai buna
> rotoriukai ypac prie zemes, su delta as tai jauciu (nosi
> vercia i virsu ir tenka kartais normaliai pritraukti
> speedbara), kaip para elgesi ?
>
> Ar luzta sparnas?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Cumulus Congestus
Data: 2005-11-24 22:17
Mano giliu įsitikinimu PG lūžimas visiškai nepriklauso nuo aukščio, t.y. esant atitinkamoms sąlygoms - turbulencijos stiprumui gali lūžti bet kur. Tam pakanka tik (tyčia arba netyčia) įskristi į minėtą turbulenciją.

Vokiečių federacija, nagrinėdama įvykių suvestines padarė keistą išvadą: sparno deformacija esant žemiau 30 m GND su 95% tikimybe baigiasi liūdnai ir labai liūdnai. Man tik labai keista iš kur jie ištraukė tuos 30m. Ir kodėl ne pvz 50m - parašiutu juk irgi nepasinaudosi....
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: KJ
Data: 2005-11-25 08:04
O tai kokiame aukstyje pagal tave parasiutu galima pasinaudoti?
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Vysniukas
Data: 2005-11-25 10:19
Na jei turi 50 m tai dar spes parasiutas issiskleisti, bet pilotas turi buti rimtas, esu mates, kai iskleide ir zemesniam aukstyje, bet luzimas buvo virs simto metru. taip kad 30 m aukstyje tikrai nespesi iskleisti parasiuto, todel ir tikimybe palikta tik 5 proc., jo issikleidimui reikia apie 1,5 s, o aukscio tai nera
Re: Kas saugiau? parasparnis ar skraidykle...
Išsiuntė: Fiodorovicius
Data: 2005-11-25 10:28
Galbut dalykas tas, kad is 50m pilotas dar sugeba isvesti (ar sparnas iseiti) is deformacijos ir saugiai nusileisti, o is 30 - jau nebe?...
top
Žinutė
Į šį forumą leista rašyti tik registruotiems dalyviams.